Så er MinUddannelse igen blevet opdateret.

 

Denne gang har fokus været porteføljen, og de mange arbejdsformer, der knytter sig til den. Vores fokus har været at forandre to væsentlige ting:

 

  1. at forbedre værktøjerne til de formative evalueringprocesser
  2. at gøre porteføljen uafhængig af fag og årgang/klassetrin

 

Det har vi bl.a. gjort for at styrke området omkring feedbackprocesserne, og for at gøre arbejdet med porteføljen som en central del af de formative arbejdsgange lettere.

Prøv at se denne video, der tager dig med gennem de centrale forandringer og forbedringer:

 

 

Bemærk i videoen, at porteføljen har fået et nyt sted at bo, at eleverne nu kan kommentere på (føre dialog om) deres arbejdsopgaver/afleveringer, at man nu kan tilføje unikke begrundelser for at lægge opgaverne i porteføljen, samt at der er tilføjet søgefiltre i porteføljen. Sidstnævnte er netop det, der gør porteføljen uafhængig af fag og klassetrin, hvorved man kan få vist netop de elementer, man ønsker at fokusere på.

 

Vi håber I komme til at holde ligeså meget af porteføljen som de lærere, der har været med i udviklingsprocessen.

 

God vind med MinUddannelse!

 

/TEAM MU